Advertenties op het internet hangen ons zo langzamerhand de keel uit. Dat zal jij ook wel herkennen, en de kans is ook aardig groot dat je al een AdBlocker gebruikt. Zo’n 20% van de Nederlanders blokkeert advertenties, is nu de schatting. Logisch, ook: websites worden weer leesbaar en het browsen gaat ook nog eens sneller!

Vervelend voor een heleboel bedrijven, natuurlijk. Nog vervelender voor een heleboel blogs en nieuwswebsites (die niet zoals wij een aan een platform hangen), want hun verdienmodel is ervan afhankelijk.

Zo zijn er al heel veel AdBlockers die fatsoenlijke advertenties (lees: niet super irritante advertenties die je beeldscherm overnemen of muziek afspelen of iets anders van de pot gerukts) zoals Google AdWords naast je zoekresultaten gewoon toelaten. Natuurlijk is het netjes om AdBlock voor je favoriete websites uit te zetten. Maar het kan nog beter.

Goodblock adblocker adblock duurzaam goed doel

Gladly Goodblock

Gladly Goodblock begrijpt dat advertenties geld opleveren. Door advertenties te blokkeren, vernietig je gratis geld! Maar je maakt het online leven wel aanzienlijk chiller. Als we dat nou eens combineren?

Gladly Goodblock adblocker duurzaam bewust goed doel

Eén advertentie per dag

Zoals je hierboven kunt zien, toont Gladly’s Goodblock hun vlindertje in je onderhoek. Dat doet ‘ie niet de hele dag, hoor. Tad – zo heet de vlinder – staat er tot je erop klikt. Dan opent een nieuw tabblad met daarin een schermvullende advertentie. Eén afbeelding, twee zinnen tekst en een knop om naar de pagina van de adverteerder te gaan. Gladly zorgt ervoor dat de advertentie het bekijken waard is, vaak creatief of zelfs grappig.

En dat was het! De rest van de dag ben je advertentie-vrij. De opbrengst van deze ene advertentie gaat naar één van de geselecteerde goede doelen, zoals Water.org, Human Rights Watch, en Project4Awesome.

239648,81
Opgehaald voor goede doelen op het moment van schrijven

Download Gladly’s Goodblock en maak het internet en de wereld een beetje mooier.

Download Goodblock voor Google Chrome

Dit is een artikel van Jacob Adriani

Mede-oprichter van Bewust in de Buurt. Marketing en communicatie bij Brendly. Schrijver. Grappenmaker. Zondagskind. Gelukkig. Klik hier voor alle artikelen van Jacob.

Praat mee over dit artikel